חברי ועד הבית? 9 צעדים לתכנון נכון של תקציב הבניין

תקציב אחזקת וניהול בניין משותף יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים בחודש, וניהולו דורש תכנון קפדני. איך מחשבים כמה לגבות מכל דירה, כמה כסף צריך לשמור בצד, ולמה אתם חייבים יועץ ביטוח? מדריך הישרדות לחברי ועד מסורים

עובד בסרבל אדום מחזיק צינור של שואב אבקחברת ניהול (אילוסטרציה). צילום: pexels

 

ניהול תקציב של עשרות אלפי שקלים בחודש אינו עניין פשוט, בוודאי לא כשה"לקוחות" שלך הם השכנים, והעבודה נעשית בהתנדבות. קחו למשל את דורון אלימלך, יו"ר הוועד של שני מגדלים בני 17 קומות בפרויקט אורבן פארק בראשון לציון, של חברת דוניץ אלעד.

בשני המגדלים 132 דירות המאכלסות כ-700 דיירים. אלימלך, מנהל מכירות בהייטק "ועוד מעט בפנסיה", מספר שבוועד חברים מלבדו עוד שלושה דיירים. "התקציב החודשי שלנו הוא 65 אלף שקל", מספר אלימלך. "מדובר על המון עבודה, אני לא עושה אותה לבד. בעבר התעסקתי יותר עם בעלי המקצוע ועם הדיירים אבל הותשתי. כיום אני מתעסק בעיקר בתקציבים ובבנקים".

אז איך מנהלים תקציב של למעלה מחצי מיליון שקל בשנה? לדברי אבי יעקב, משנה למנכ"ל דוניץ אלעד, הסוד הוא לעבוד בצורה כמה שיותר מתוכננת ומסודרת, ולהקפיד על מספר כללים חשובים שיעשו את החיים שלכם הרבה יותר קלים – וגם עשויים לחסוך לכם לא מעט כסף. הנה הטיפים שלו.

רוצים טבלה מוכנה לשימוש? הקליקו כאן