רמת גן: תוכנית חדשה תחליף את תמ"א 38

הוועדה המקומית אישרה תוכנית שתיתן מענה כולל להתחדשות עירונית בעיר – הן למבנים בודדים והן למתחמים שלמים

רמת גן. צילום: George Dement


ימי תמ"א 38 ברמת גן ספורים: הוועדה המקומית אישרה לאחרונה תוכנית חדשה להתחדשות עירונית, שתתן מענה כולל ומקיף יותר לצרכים המשתנים של העיר ותהווה תחליף הולם לתוכנית הוותיקה. במסגרת התוכנית מוצעות סך הכל כ-25,950 יחידות דיור, בכל שטחה המוניציפלי של רמת גן, ואולם היא תחול רק על מבנים קיימים למגורים שההיתר לבנייתם ניתן לפני 1985. תקציב התוכנית, 3.1 מיליון שקלים, מומן על ידי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית.

התוכנית מהווה צעד משמעותי קדימה עבור רמת גן, ונולדה מתוך צורך לשלב במרחב העירוני שטחי מסחר ותשתיות בהתאם לצורכי האוכלוסייה ההולכת וגדלה. היא צפויה להיכנס לתוקף בהדרגה, לאחר אישורה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. עיריית רמת גן פועלת בימים אלו להסברה נרחבת של התוכנית בקרב התושבים, תוך גיוס שותפים וקבלת תמיכה ציבורית רחבה.

"אישור התוכנית החדשה ברמת גן הוא צעד משמעותי לא רק לעיר עצמה, אלא גם לאזור כולו", אומר מתניה שי, מנהל הפיתוח העסקי של קבוצת דוניץ אלעד. "התוכנית תסייע לחידוש השכונות הוותיקות ותשפר את איכות החיים של התושבים. חיבור נכון בין מגורים, תעסוקה ומסחר יתרום לפיתוח הכלכלי ויעודד משקיעים ויזמים לבחור ברמת גן כיעד מועדף לפרויקטים חדשים".

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, אמר: "הבאנו היום שתי בשורות לעתיד העיר רמת גן. בשורה אחת היא התחדשות עירונית משמעותית שתביא להקמת מגדל מרשים שירחיב את מתחם הבורסה המתקדם, שישלב בין תעסוקה, מגורים ומסחר, והשנייה היא אישור תוכנית להתחדשות בניינית המחליפה את תמ"א 38 יחד עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. שתי הבשורות האלו מסמנות את עתידה של העיר, שבעזרת תוכניות ומדיניות נכונה אותה אנו מובילים בשנים האחרונות, יוקמו בה אזורים חדשים לתעסוקה, מסחר ומגורים מתקדמים ואטרקטיביים ברמה בין לאומית יחד עם פארקים ומבני ציבור לטובת התושבים והתושבות".

גורי נדלר, מנהל אגף בכיר תכנון ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית, הוסיף: "התוכנית שאושרה היום לרמת גן היא חלק ממהלך גדול של קידום חלופות עירוניות לתמ"א 38 שהרשות להתחדשות עירונית מקדמת ב-20 ערים מרכזיות בישראל. התוכנית שאושרה יוצרת העדפה ברורה לתכנון מתחמי ולהריסה ובניה של מבנים ישנים בהתאם למדיניות העירייה, ומייצרת מסגרת תכנונית להתחדשות איכותית גם למבנים בודדים שלא נכללים במתחמים אלו".