שלב אחרי שלב: כך תעקבו אחרי פרויקט הפינוי בינוי שלכם

התחלתם פרויקט התחדשות עירונית? דעו שמדובר בתהליך מורכב שיכול להימשך שנים. בשביל לא לאבד את הידיים והרגליים, הכנו לכם טבלת מעקב פינוי-בינוי מסודרת. להדפיס ולשמור על המקרר

רשימת מעקב אחרי פרויקט הפינוי-בינוי שלכם (אילוסטרציה). צילום: pexelsרשימת מעקב אחרי פרויקט הפינוי-בינוי שלכם (אילוסטרציה). צילום: pexels


פרויקט פינוי-בינוי הוא מסע ארוך, מלא בחוסר ודאות ובתקלות בלתי צפויות. רבים מתקשים לעקוב: לא בטוחים מה הסדר הנכון של המהלכים, כמה זמן אמור לקחת כל שלב ומה בדיוק צריך לעשות בכל אחד מהם.

"הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לשבת על כיסא, לקחת כוס מים קרים, ולדעת שצריך המון סבלנות", אומר מיכאל לוין, סמנכ"ל התחדשות עירונית בחברת דוניץ אלעד. לוין מספר כי בעבר, בפרויקטים הראשונים של החברה, תהליך הפינוי בינוי ארך כ-12 שנים מהרגע שבו החלה החברה להניע את הפרויקט ועד פינוי הדיירים ותחילת עבודות הבנייה. "הזמנים היום משתפרים", הוא מודה, "אבל גם בפרויקטים חדשים עדיין מדובר על המתנה של 7-8 שנים לסיום הביצוע".

אז איך יודעים שאנחנו על דרך המלך בדרך להגשמת היעד הסופי? הכנו עבורכם רשימה מסודרת שתעזור לכם לעקוב אחרי השלבים הקריטיים בפרויקט. 

כך זה עובד, שלב אחרי שלב:

תכנון ומעקב הם חלקים קריטיים מהצלחת הפרויקט. צילום: pexelsתכנון ומעקב הם חלקים קריטיים מהצלחת הפרויקט. צילום: pexels

 

בסיכומו של דבר, חשוב לזכור שכל תהליך פינוי בינוי הוא שונה, ויש בו את המגבלות והאתגרים שלו. לכן, חשוב מאוד להסתמך על חברה מקצועית ומנוסה בתחום, שתדע להאיץ את הכל קדימה כדי שתגיעו למעוז חפצכם עם מינימום עיכובים ומניעות משפטיות בדרך.

רוצים לעקוב אחרי הפרויקט שלכם בקלות? הכנו לכם טבלה שתוכלו להדפיס ולתלות על המקרר בבית! | הורידו אותה כאן והדפיסו