הרצליה: תוכנית פינוי-בינוי בשכונת גורדון אושרה למתן תוקף

במסגרת התוכנית, 120 יחידות דיור ישנות יפנו את מקומן ל-425 דירות חדשות

פינוי בינוי, התחדשות עירונית (אילוסטרציה). צילום: pexelsפינוי בינוי, התחדשות עירונית (אילוסטרציה). צילום: pexels

 

הוועדה המקומית לתכנון ובניה הרצליה החליטה לאשר למתן תוקף את תוכנית הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ועיריית הרצליה לחידוש שכונת גורדון בעיר. התוכנית, שאושרה להפקדה כבר ביולי 2022, עברה מספר שינויים לפני האישור למתן תוקף.

המיזם, המשתרע על פני 43 דונם, יחולל מהפכה בין הרחובות ארלוזורוב, בית"ר ודרך ירושלים. במסגרתו, 120 יחידות דיור ישנות יפנו את מקומן ל-425 דירות חדשות במבנים בני 6 עד 9 קומות, תוך שמירה על אופי השכונה. לצד המגורים, התוכנית כוללת 1,200 מ"ר למסחר ו-16 דונם למבני ציבור ושטחים פתוחים.

התוכנית מדגישה את חשיבות המרחב הציבורי, עם תכנון לבית ספר חדש, מתחם מחודש לשבט הצופים המקומי, בתי כנסת, גני ילדים ומעונות יום. כמו כן, היא מתמקדת בשיפור התשתיות העירוניות, כולל הרחבת דרכים ומדרכות, תכנון שבילי אופניים ונטיעת עצים, תוך שימור העצים הבוגרים הקיימים.

גורי נדלר, מנהל אגף התכנון ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית, הדגיש את האיזון שהושג בין חידוש לשימור: "התוכנית מצליחה לחדש את מבני השיכון הישנים תוך שמירה על אופי השכונה. זוהי דוגמה נוספת לשיתוף הפעולה הפורה בין הרשות הממשלתית לעיריית הרצליה".

ראש עיריית הרצליה, יריב פישר, הוסיף: "זוהי בשורה משמעותית לתושבי שכונת גורדון ולהרצליה כולה. הפרויקט ישדרג את איכות החיים באזור ויהפוך אותו לאטרקטיבי ומודרני".

לדברי אסף יוגב, סמנכ"ל השיווק של דוניץ אלעד, "תוכנית ההתחדשות בשכונת גורדון מדגימה את הפוטנציאל הגלום בפרויקטים מסוג זה באזורים עירוניים ותיקים. השילוב של הגדלת היצע הדיור, שדרוג התשתיות והוספת שטחי מסחר וציבור, צפוי ליצור ערך משמעותי לתושבים הקיימים והעתידיים כאחד".