אזור: תוכנית ענק להתחדשות עירונית אושרה להפקדה

המיזם יכלול 2,124 יחידות דיור, ויחבר את היישוב לפארק אריאל שרון ולתחנות מטרו עתידיות

בנייה, מנוף (אילוסטרציה). צילום: pexelsבנייה, מנוף (אילוסטרציה). צילום: pexels

 

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, בראשות ערן ניצן, נתנה אור ירוק לתוכנית ההתחדשות העירונית הגדולה אי פעם במועצה המקומית אזור. המיזם, פרי יוזמת הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית והמועצה המקומית, משתרע על פני 150 דונם בדרום-מזרח היישוב.

התוכנית מציעה חידוש עירוני מאוזן, התואם את אופייה של אזור, תוך שיפור דרך בן גוריון כציר עירוני פעיל וחיזוק הקשרים הנופיים בתוך היישוב ולכיוון פארק אריאל שרון. היא כוללת הקמת 2,124 יחידות דיור בבינוי מעורב של מגדלים עד 16 קומות ובנייה מרקמית עד 6 קומות, מתוכן כ-320 דירות קטנות ו-100 יחידות לדיור להשכרה.

במסגרת הפרויקט, 672 יחידות דיור קיימות יפונו לטובת הבנייה החדשה. התוכנית מגדירה את דרך בן גוריון כרחוב עירוני עם חזית מסחרית, הכוללת 3,000 מ"ר שטחי מסחר. בנוסף, יוקם גשר להולכי רגל ורוכבי אופניים שיחבר את השכונה לפארק אריאל שרון ולתחנת המטרו העתידית.

גורי נדלר, מנהל אגף תכנון ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית, ציין כי התוכנית קודמה בתיאום ובהסכמה עם כל הגורמים, כולל היזמים שנבחרו על ידי התושבים.

ערן ניצן, יו"ר הוועדה המחוזית תל אביב, הדגיש את הפוטנציאל של התוכנית לשנות את המציאות במקום, תוך ניצול הקרבה לתחנות המטרו העתידיות ולפארק אריאל שרון.

אסף יוגב, סמנכ"ל השיווק של דוניץ אלעד, הוסיף: "השילוב של בנייה מגוונת, שטחי מסחר, וחיבור לתשתיות תחבורה עתידיות, צפוי ליצור מוקד משיכה חדש באזור, ולהעלות משמעותית את איכות החיים של התושבים".